Maak een afspraak

Via deze pagina regel je jouw afspraak zelf. Kies in onderstaand overzicht voor welk onderwerp je wil langskomen. Vervolgens krijg je de tijdstippen te zien die nog vrij zijn om een afspraak vast te leggen.

Tips:

  • van maandag tot vrijdag kan je een afspraak maken in de voormiddag.
  • Op donderdag is er laatavondopening tot 18.30u. (behalve in juli en augustus). 
  • Voor producten van de dienst burgerzaken kan je ook een afspraak maken op de eerste en derde zaterdag van iedere maand (behalve in juli en augustus).
  • Zijn deze tijdstippen niet meer zichtbaar op de datum die jij koos? Dan staan er al afspraken vast en moet je een andere datum kiezen. 

Drukte loket burgerzaken

In alle Belgische gemeenten ligt het aantal identiteitskaarten en rijbewijzen die hernieuwd moeten worden dit jaar aanzienlijk hoger dan gewoonlijk. De afsprakenagenda bij de dienst burgerzaken loopt dan ook sneller vol.

Onze tips voor een vlotte dienstverlening:

  • Kreeg je een oproepingsbrief voor het vernieuwen van je identiteitskaart of rijbewijs? Maak dan meteen jouw afspraak en wacht niet tot de vervaldatum van je document.
  • De oproepingsbrief voor identiteitskaarten vermeldt een uiterste aanmelddatum. Probeer hier bij het maken van je afspraak zo veel mogelijk rekening mee te houden.
  • Maak ook meteen een vervolgafspraak voor de activatie van je nieuwe ID of kids-ID. Deze afspraak kan je twee weken na de afspraak voor de aanvraag van het identiteitsbewijs inplannen.
  • Ga je op reis? Ga tijdig na of je alle reisdocumenten (identiteitskaart, kids-ID, reispas,…) hebt, check de geldigheid en controleer op barsten of beschadigingen. Op diplomatie.belgium.be kun je per bestemmingsland nazien welke reisdocumenten je precies nodig hebt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Niet gevonden wat je zoekt?

Staat het product waarvoor je een afspraak wil maken niet in dit overzicht? Maak dan een afspraak via gemeente@ingelmunster.be of T 051 33 74 00

Dit kan je online regelen

Voor heel wat producten van de dienst burgerzaken hoef je niet meer langs te komen: akten en attesten, aangifte adreswijziging, uittreksel strafregister (vroeger 'bewijs van goed gedrag en zeden'), enz.
Via het elektronisch loket op deze website kan je zelf het gevraagde document aanvragen.

Nuttige links